Aktywuj lub odnów podpis

Aktywuj podpis elektroniczny

Jak aktywować NOWY
podpis elektroniczy Certum?

Aktywacja e-podpisu

Odnowienie podpisu elektronicznego

Aktywacja ODNOWIENIA
e-podpisu Certum krok po kroku

Odnowienie podpisu

Język

Aktywuj lub odnów podpis

Aktywuj podpis elektroniczny

Jak aktywować NOWY
podpis elektroniczy Certum?

Aktywacja e-podpisu

Odnowienie podpisu elektronicznego

Aktywacja ODNOWIENIA
e-podpisu Certum krok po kroku

Odnowienie podpisu
image 38

Od ponad 20 lat rozwijamy bezpieczeństwo cyfrowe

Zadbamy o Twoje bezpieczeństwo i wygodę w cyfrowym świecie

Specjalizujemy się w usługach certyfikacyjnych potwierdzających tożsamość w internecie oraz dostarczamy rozwiązania zapewniające wiarygodność i bezpieczeństwo dokumentów, danych elektronicznych i urządzeń.

Dążymy do tego, żeby biznesy naszych klientów mogły się dynamicznie rozwijać, zachowując pełną odporność na cyberataki i inne zewnętrzne zagrożenia.

Wykorzystując nowoczesne osiągnięcia technologiczne, tworzymy rozwiązania, które pomagają naszym klientom sprawniej, wygodniej i bezpieczniej poruszać się w wirtualnym świecie.

Najważniejsze
momenty w naszej historii

centrum-certyfikacji

1998

Powstanie Certum 15 grudnia uruchomiono Centrum Certyfikacji Certum – pierwszy urząd certyfikacji klucza publicznego w Europie, którego misją jest świadczenie nowoczesnych i bezpiecznych usług certyfikacyjnych dla klientów w kraju i za granicą.

2000

2000

Oferta wzbogacona o certyfikaty SSL Rozpoczęliśmy komercyjne świadczenie usług emisji i zarządzania certyfikatami klucza publicznego – zgodnymi ze standardami X.509 oraz PKCS#7, oferując między innymi certyfikaty SSL.

2002

2002

Dołączenie do grona zaufanych firm certyfikacyjnych Microsoft Zostaliśmy zakwalifikowani do grona głównych zaufanych urzędów certyfikacyjnych we wszystkich produktach firmy Microsoft.

2002-II

2002

Wpis na światową listę zaufanych centrów certyfikacji (CA) Certum zostało wpisane na światową listę zaufanych centrów certyfikacji (CA) i uzyskało pieczęcie WebTrust dla wszystkich usług związanych z ePodpisem – jako pierwsza w Polsce, piąta w Europie i piętnasta na świecie firma.

2003

2003

Wydanie pierwszego w Polsce kwalifikowanego podpisu elektronicznego 31 stycznia Leszek Miller, ówczesny Premier Polski, otrzymał pierwszy w Polsce kwalifikowany podpis elektroniczny wraz z kartą kryptograficzną wyemitowaną z numerem 1.

2007

2007

Uruchomienie nowego centrum danych Otworzyliśmy nowe, większe centrum danych oraz kolejne pomieszczenia biurowe przy ul. Bajecznej w Szczecinie, które pełnią również funkcje archiwum.

2015

2015

Połączenie z Asseco Certum stało się częścią Grupy Asseco – największej polskiej spółki informatycznej, notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych.

2016

2016

Uruchomienie podpisu elektronicznego SimplySign Certum, jako pierwsza firma w Polsce, uruchomiło usługę zdalnego podpisu elektronicznego SimplySign.

2016-II

2016

Wpis na listę zaufanych CA przez eIDAS Znaleźliśmy się na liście światowych zaufanych centrów certyfikacji (CA), co stanowi gwarancję najwyższego poziomu bezpieczeństwa naszych rozwiązań.

2019

2019

Uruchomienie trybu paperless Wdrożyliśmy Platformę Paperless i tym samym rozpoczęliśmy obsługę klientów w takim trybie.

Jesteśmy częścią Grupy Asseco

Asseco jest szóstym największym producentem oprogramowania w Europie. Spółki należące do Grupy oferują usługi w ponad 55 krajach i są notowane na giełdach papierów wartościowych w Warszawie, Tel Awiwie i Nowym Jorku.

map

Asseco bardzo mocno zaznaczyła swoją obecność na globalnym rynku usług informatycznych. Aktualnie jest największym polskim inwestorem w Izraelu i prowadzi zakrojone na bardzo szeroką skalę wdrożenie IT w Etiopii.

Usługi i produkty Grupy są dostępne na sześciu kontynentach, a spółka zatrudnia łącznie ponad 27 000 pracowników na całym świecie.

map

Nasze produkty posiadają najważniejsze międzynarodowe certyfikaty IT

  • WebTrustSM/TM
  • QSCert®
  • eIDAS Trusted List
  • Adobe Approved Trust List

WebTrustSM/TM

Certum, jako pierwsze centrum certyfikacji w Polsce, otrzymało pieczęć WebTrust, czyli zbiór „dobrych praktyk” w zakresie prowadzonej w internecie działalności związanej z bezpieczeństwem informacji.

Pieczęć WebTrustSM/TM umieszczona na danej stronie WWW, informuje odwiedzających, że jej właściciel przestrzega surowych standardów WebTrust w zakresie bezpieczeństwa internetowego, poufności przetwarzanych danych oraz bezpiecznego wykonywania operacji związanych z komunikacją i handlem elektronicznym.

QSCert®

QSCert® to certyfikat potwierdzający zgodność świadczonych usług zaufania z przepisami Rozporządzenia eIDAS.

Certum znajduje się od 2002 r. na liście światowych zaufanych centrów certyfikacji (CA) i cyklicznie przechodzi audyty zgodności dla świadczonych usług zaufania:

  • Kwalifikowany podpis elektroniczny
  • Kwalifikowana pieczęć elektroniczna
  • Kwalifikowany elektroniczny znacznik czasu
  • Walidacja kwalifikowanych podpisów elektronicznych i pieczęci
  • Konserwacja kwalifikowanych podpisów elektronicznych i pieczęci

eIDAS Trusted List

Zgodnie z założeniami regulacji eIDAS, państwa członkowskie Unii Europejskiej mają obowiązek ustanowienia, prowadzenia i publikowania list kwalifikowanych usługodawców zaufania, wraz z kwalifikowanymi usługami, które oferują. Usługi Certum znajdują się na tej liście, co stanowi potwierdzenie bezpieczeństwa i stabilności oferowanych rozwiązań.

Adobe Approved Trust List

Certum, jako pierwszy polski podmiot, zostało wpisane na ekskluzywną listę zaufanych dostawców certyfikatów – Adobe Approved Trust List (AATL).

Wszystkie dokonywane przez klientów Certum e-podpisy są automatycznie rozpoznawane i wyświetlane jako zaufane w dokumentach PDF, odczytywanych za pomocą programów Adobe. Dzięki temu odbiorcy tych dokumentów na całym świecie otrzymują jasny sygnał w postaci komunikatu w górnej belce dokumentu, informujący że złożony podpis elektroniczny spełnia najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa.

Jesteśmy tu, żeby zadbać o bezpieczeństwo Twoje, Twoich danych i Twojego biznesu

10 mln certyfikatów

50 krajów

20 lat doświadczenia

350 000 klientów

Certum to ludzie

Certum tworzy kompetentny i doświadczony zespół ponad 150 specjalistów, któremu zaufały już setki tysięcy firm i instytucji na całym świecie. Bogate, wieloletnie doświadczenie poparte specjalistyczną wiedzą pozwala nam realizować nawet najbardziej skomplikowane i zaawansowane technicznie projekty. Kładziemy przy tym szczególny nacisk na zgodność świadczonych usług z obowiązującymi uwarunkowaniami prawnymi i normalizacyjnymi.

Renomę naszych specjalistów potwierdza uczestnictwo w wypracowywaniu standardów:

pkn
piit
csc

Nasi eksperci

Andrzej_Rucinski_-_wycentrowany_II

Andrzej Ruciński

  • Ekspert Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji (PIIT) w zakresie identyfikacji, uwierzytelniania i podpisu elektronicznego
  • Ekspert Polskiego Komitetu Normalizacyjnego (PKN) w zakresie kart elektronicznych
  • Przewodniczący Komitetu Technicznego 172 ds. Identyfikacji Osób, Podpisu Elektronicznego, Kart Elektronicznych oraz Powiązanych z nimi Systemów i Działań
Marcin-Szulga

Marcin Szulga

  • Członek Cloud Signature Consortium
  • Ekspert PKI i Blockchain (Key Note Speaker na konferencjach międzynarodowych)
  • Wiceprzewodniczący Stowarzyszenia Klaster ICT Pomorze Zachodnie
Miekina_Artur

Artur Miękina

  •  Wiceprzewodniczący i Ekspert Komitetu Administracji Cyfrowej
  • Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji (PIIT)
  • Członek Komitetu Technicznego 172 ds. Identyfikacji Osób, Podpisu Elektronicznego, Kart Elektronicznych oraz Powiązanych z nimi Systemów i Działań
Alla_Stoliarowa-Myc

Ałła Stoliarowa-Myć

  •  Ekspert PKI
  • Członek Cloud Signature Consortium
Patrycja_Wiktorczyk

Patrycja Wiktorczyk

  • Ekspert PKI
  • Członek Cloud Signature Consortium
Bogusław_Szostak

Bogusław Szostak

  • Ekspert d.s. urządzeń kryptograficznych
  • Członek Polskiego Komitetu Normalizacyjnego

Poznaj produkty Certum

Pozwala w bezpieczny i wygodny sposób cyfrowo podpisać dokumenty z użyciem aplikacji mobilnej lub czytnika i karty.

Umożliwia zabezpieczenie i uwierzytelnienie dokumentów firmowych e-pieczęcią, która spełnia wszystkie wymogi prawa unijnego.

Pierwsza w Polsce kwalifikowana usługa walidacji e-podpisów i e-pieczęci, która daje 100% gwarancję, że dokument nie został sfałszowany..

Protokół bezpieczeństwa poświadczający autentyczność domeny i jej właściciela oraz zabezpieczający dane osobowe, loginy i hasła, numery kart kredytowych i inne dane klientów.

Umożliwia cyfrowe podpisanie aplikacji, sterowników oraz programów, poświadczając ich autentyczność i bezpieczeństwo.

Unikalna funkcja podpisu i szyfrowania pozwala zyskać pewność, że wysyłane maile są odpowiednio zabezpieczone przed ich potencjalnym wyciekiem lub modyfikacją.