Aktywuj lub odnów podpis

Aktywuj podpis elektroniczny

Jak aktywować NOWY
podpis elektroniczy Certum?

Aktywacja e-podpisu

Odnowienie podpisu elektronicznego

Aktywacja ODNOWIENIA
e-podpisu Certum krok po kroku

Odnowienie podpisu

Język

Aktywuj lub odnów podpis

Aktywuj podpis elektroniczny

Jak aktywować NOWY
podpis elektroniczy Certum?

Aktywacja e-podpisu

Odnowienie podpisu elektronicznego

Aktywacja ODNOWIENIA
e-podpisu Certum krok po kroku

Odnowienie podpisu
s-hero-case-study
santander

Santander Consumer Bank                              Kredyty przyśpieszone cyfryzacją

Cel projektu

cel-projektu

Cyfryzacja zawierania umów kredytowych

Dynamiczny rozwój i wysokie wolumeny sprzedaży produktów finansowych sprawiły, że Santander Consumer Bank potrzebował rozwiązania, które pozwoli na cyfryzację procesu zawierania umów kredytowych. Instytucji zależało na zwiększeniu szybkości, efektywności i wygody blisko 30 tysięcy doradców partnerów handlowych, którzy obsługują 350 tys. klientów rocznie.

Chciał też poprawić jakość obsługi oraz usprawnić dotychczasowy, „papierowy” obieg dokumentów, który był nie tylko czasochłonny, ale wydłużał czas wydawania decyzji o przyznaniu kredytu lub jego wypłacie. Wymagało to zastosowania rozwiązań informatycznych zgodnych z eIDAS, unijną regulacją określającą wymogi wobec podpisów i transakcji elektronicznych.

Nasz wkład

Wdrożenie produktów i usług bezpieczeństwa i zaufania Asseco

Certum zaprojektowało i wdrożyło rozwiązanie mające spełniać wysokie wymogi bezpieczeństwa dostarczonych produktów, by wdrożone w infrastrukturze banku komponenty zapewniały pełną poufność podpisywanych umów kredytowych. Zapewniło też pełne wsparcie technologiczne, prawne oraz organizacyjne.

Wdrożenie przeprowadzono w metodyce SCRUM, co oznacza że kolejne elementy rozwiązania były dostarczane przyrostowo i iteracyjnie. Dzięki temu klient mógł na każdym etapie weryfikować postępy projektu.

Projekt obejmował

1

analizę dotychczasowego procesu zawierania umów kredytowych

2

określenie potrzeb oraz wymagań Santander Consumer Bank wobec nowego systemu

3

wdrożenie produktów, usług bezpieczeństwa i zaufania Asseco

4

pilotaż i stopniowe udostępnianie nowego rozwiązania w całej sieci sprzedaży

Kluczowe korzyści

Efektywny, bezpieczny i cyfrowy proces sprzedaży

Z badania Santander Consumer Bank* wynika, że wdrożenie elektronicznego procesu sprzedaży skróciło czas zawarcia umowy kredytu o 30%. Przyczyniło się też do podniesienia jakości pracy doradców partnerów handlowych, z których aż 80% podkreśliło łatwość obsługi nowego procesu, a 40% doceniło możliwość zawarcia umowy kredytowej bez użycia ani jednej kartki.

0 kartek papieru potrzeba do zawarcia elektronicznej umowy kredytowej z SCB

Odciążenie backoffice’u

>350 tys. klientów z dostępem do nowego rozwiązania

 

Wysoki poziom bezpieczeństwa

 

Szybsza decyzja o kredycie

Pełna poufność danych

Redukcja papierowych formalności

Łatwiejsze zarządzanie sprzedażą

Kamienie milowe projektu

warsztaty analityczne w siedzibie Banku

grudzień 2019

przyrostowe i iteracyjne dostarczanie produktów

styczeń – czerwiec 2020

pilotaż w wybranej grupie użytkowników

czerwiec 2020

wdrożenie
produkcyjne

lipiec 2020

zakończenie
projektu

październik 2020

Rozwiązania wykorzystane w projekcie

Zaawansowany podpis jednorazowy SMS do autoryzacji umów przez klientów

Kwalifikowana pieczęć w usłudze SimplySign do autoryzacji umów w imieniu Santander Consumer Banku

Kwalifikowana usługa walidacji podpisu elektronicznego i pieczęci elektronicznej

Produkty i usługi szyte na miarę

Bramki Usług Zaufania
secure-shield 1

Wykorzystywane w procesie podpisywania i walidacji wraz z komponentami umożliwiającymi składanie podpisów jednorazowych.

Aplikacja webowa
computer-1

Dedykowane narzędzie do składania podpisów elektronicznych na umowach kredytowych.

Jesteśmy instytucją finansową w Polsce, która może się posługiwać tytułem „Bank Przyjazny Klientowi” uzyskanym w wyniku niezależnej certyfikacji prowadzonej przez firmę badawczą Experience Institute. 97% naszych klientów jest zdania, że jako bank mamy proste procedury, dzięki którym można w łatwy sposób zawnioskować o kredyt.

Rozwiń...

Wdrożenie elektronicznego procesu zawierania umów kredytowych jeszcze bardziej wzmocniło postrzeganie nas jako banku przyjaznego klientom. Cyfryzacja sprzedaży produktów pozwoliła nie tylko na obniżenie kosztów związanych z papierowym obiegiem dokumentów, ale znacznie usprawniła nasze procesy wewnętrzne.

images 1

Ewa Muciek Z-ca Dyrektora Pionu Technologii i Operacji, Santander Consumer Bank

 

 

 

*badania Voice of Customer zrealizowane techniką CATI , przeprowadzone przez Santander Consumer Bank z Partnerami Handlowymi w okresie 15-08-2020 – 15.09.2020. Badanie zostało zrealizowane na próbie 345 Sprzedawców, którzy mają możliwość korzystania z podpisu cyfrowego.

Skontaktuj się z nami

_contact_blue

Umów kontakt z Doradcą

Zamów rozmowę
_message_orange

Wyślij wiadomość

rozwiazania@assecods.pl