Jednolity Plik Kontrolny już od 1 lipca 2016 w Twojej firmie

Jednolity Plik Kontrolny (JPK) jest nowym sposobem udostępniania dokumentów/danych stworzonym przez Ministerstwo Finansów, za pomocą którego przedsiębiorstwa udostępniają swoje dokumenty podczas kontroli skarbowych. W związku z ustawą z dnia 10 września 2015 r. o zmianie ustawy – Ordynacja Podatkowa, od 1 lipca 2016 r. przedsiębiorstwa, które zatrudniają powyżej 250 osób lub mają obroty przekraczające 50 mln euro, będą musiały przekazywać na żądanie organów podatkowych dane finansowe w formie Jednolitego Pliku Kontrolnego.

Jednolity Plik Kontrolny (JPK) jest nowym sposobem udostępniania dokumentów/danych stworzonym przez Ministerstwo Finansów, za pomocą którego przedsiębiorstwa udostępniają swoje dokumenty podczas kontroli skarbowych. W związku z ustawą z dnia 10 września 2015 r. o zmianie ustawy – Ordynacja Podatkowa, od 1 lipca 2016 r. przedsiębiorstwa, które zatrudniają powyżej 250 osób lub mają obroty przekraczające 50 mln euro, będą musiały przekazywać na żądanie organów podatkowych dane finansowe w formie Jednolitego Pliku Kontrolnego.

Dane JPK będzie można dostarczyć do Urzędu Skarbowego drogą on-line lub za pomocą nośników danych, takich jak np. płyta CD/DVD, USB Pendrive. Dane te będzie trzeba opatrzyć
bezpiecznym podpisem elektronicznym
z certyfikatem kwalifikowanym, którego zadaniem będzie m.in. skutecznie zabezpieczyć te dane przed jakimikolwiek zmianami, a dodatkowo na podstawie informacji zawartych w certyfikacie kwalifikowanym, w łatwy sposób będzie można ustalić kto konkretnie poświadczył elektronicznie dane.

Do podpisywania danych JPK może być wykorzystany

Zestaw Certum Standard: klasyczne urządzenie do składania bezpiecznego podpisu elektronicznego

Kup zestaw standard do JPK

Zestaw Certum Mini: małe, przenośne i poręczne urządzenie do składania bezpiecznego podpisu elektronicznego

Kup zestaw mini do JPK

Struktury logiczne JPK:

Jak podaje Ministerstwo Finansów
będą to: księgi rachunkowe, wyciągi bankowe, magazyn, ewidencja zakupu i sprzedaży VAT, faktury VAT, podatkowa księga przychodów i rozchodów oraz ewidencja przychodów.

W razie dodatkowych pytań prosimy kontaktować się z naszą Infolinią. Nasi konsultanci są dostępni w dniach roboczych (pon.-pt.) w godzinach 6:00-18:00:

  • 801 540 340 (dla połączeń z tel. stacjonarnych)*
  • +48 91 4801 340 (dla połączeń z tel. komórkowych)

    * stawka za minutę połączenia zgodnie z cennikiem operatora

Szanowna Użytkowniczko/Szanowny Użytkowniku

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r (zwanego dalej „Rozporządzenie”) informuję, iż:

  • Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Asseco Data Systems S.A. z siedzibą w Gdyni, ul. Podolska 21, 81-321 Gdynia;
  • Kontakt do Inspektora ochrony danych w Asseco Data Systems S.A. można uzyskać pod adresem e – mail: IOD@assecods.pl, tel.+48 42 675 63 60.
  • Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
    1. przygotowania odpowiedzi na zapytanie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia.
    2. przesyłania informacji marketingowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej i programów automatyzujących na podstawie ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną i w zw. z art. 172 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. prawa telekomunikacyjnego (zgoda alternatywna) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do przygotowania i przedstawienia odpowiedzi na zapytanie oraz do czasu cofnięcia przez Panią/Pana wyrażonej zgody na otrzymywanie informacji marketingowych.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia/zapomnienia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Realizację wszystkich powyższych praw można zrealizować poprzez wniosek złożony na stronie https://www.daneosobowe.assecods.pl
  • Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Regulatora, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy Rozporządzenia.
  • Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest niezbędne do realizacji wniosku z zapytaniem. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości uzyskania odpowiedzi na wysłane zapytanie.
  • Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie odbywało się na zasadach przetwarzania danych osobowych podanych przy utworzeniu Konta i uzupełnianiu danych w nim zawartych oraz danych dotyczących aktywności w Serwisach (zgodnie z Polityką prywatności serwisu internetowego Asseco Data Systems S.A. Polityka prywatności)
    i aktywności związanej z naszą komunikacją mailową z Panią/Panem, a efektem takiego przetwarzania będzie dopasowanie informacji marketingowych dotyczących naszych produktów i usług, które mogą Panią/Pana zainteresować.
Polityka prywatności
Wielkość czcionki