Odnowienie podpisu elektronicznego
Aktywacja ODNOWIENIA e-podpisu Certum krok po kroku
Odnowienie e-podpisuAktywacja ODNOWIENIA e-podpisu Certum krok po kroku
Odnowienie e-podpisuAdwokat, radca prawny, doradca podatkowy i restrukturyzacyjny, rzecznik patentowy, notariusz (zawód zaufania publicznego)
Podczas zakładania adresu i skrzynki poprosimy o dane Twojej legitymacji zawodowej i dokument tożsamości
Aby otworzyć skrzynkę Certum e-Doręczeń, musimy potwierdzić Twoją tożsamość. Masz do wyboru trzy sposoby.
Podpiszesz nim wniosek o założenie skrzynki. Ta metoda nie obsługuje podpisu jednorazowego
Użyjesz ich do potwierdzenia swojej tożsamości
Pobierz aplikacjęAdres dla Twojego zawodu zaufania znajdzie się w Bazie Adresów Elektronicznych (BAE). Będą z niego korzystać inne podmioty do kontaktu z Tobą w sprawach związanych z wykonywanym zawodem
Możesz założyć tylko jeden publiczny adres e-Doręczeń, niezależnie od tego, czy jesteś osobą fizyczną, prowadzisz JDG, reprezentujesz firmę (KRS) czy wykonujesz zawód zaufania publicznego. Jeśli masz już taki adres u innego dostawcy, możesz go przenieść, ale nie założyć nowego.
Tak. Zakładając publiczny adres e-Doręczeń w Certum, spełniasz wymogi Ustawy o doręczeniach elektronicznych, jeśli wykonujesz zawód zaufania publicznego (np. adwokat, radca prawny, doradca podatkowy, notariusz). Taki adres musi być wpisany do Bazy Adresów Elektronicznych (BAE) i służy do kontaktu z urzędami, instytucjami publicznymi oraz podmiotami prawnymi i osobami fizycznymi.
Dla zawodu zaufania publicznego wymagane są:
Nie. Osoby wykonujące zawód zaufania publicznego nie mogą przejąć adresu publicznego od innej osoby, ponieważ jest on przypisany imiennie. Przejęcie adresu dotyczy wyłącznie firm zarejestrowanych w KRS.
Tak, ale tylko w przypadku adresów biznesowych. Możesz mieć dowolną liczbę takich adresów, które służą do kontaktu z klientami, kontrahentami i instytucjami. Publiczny adres e-Doręczeń może być tylko jeden i musi być wpisany do BAE.
Dla zawodu zaufania publicznego wymagane są: