Aktywuj lub odnów podpis

Aktywuj podpis elektroniczny

Jak aktywować NOWY
podpis elektroniczy Certum?

Aktywacja e-podpisu

Odnowienie podpisu elektronicznego

Aktywacja ODNOWIENIA
e-podpisu Certum krok po kroku

Odnowienie podpisu

Język

Aktywuj lub odnów podpis

Aktywuj podpis elektroniczny

Jak aktywować NOWY
podpis elektroniczy Certum?

Aktywacja e-podpisu

Odnowienie podpisu elektronicznego

Aktywacja ODNOWIENIA
e-podpisu Certum krok po kroku

Odnowienie podpisu

2024-03-04

Certyfikaty do integracji z Krajowym Węzłem Identyfikacji Elektronicznej?

 

Twoja instytucja korzysta z Krajowego Węzła Identyfikacji Elektronicznej zapewniając swoim Użytkownikom dostęp do usług poprzez zaufane środki identyfikacji elektronicznej? Przeczytaj artykuł i przekonaj się, dlaczego warto wybrać lub przedłużyć certyfikaty w Certum, najbardziej doświadczonego centrum certyfikacji w Polsce.

KUP lub PRZEDŁUŻ zestaw certyfikatów w Certum!

Czym jest Krajowy Węzeł Identyfikacji Elektronicznej?

Krajowy Węzeł Identyfikacji Elektronicznej (login.gov.pl), nazywany również Węzłem Tożsamości lub Krajowym Węzłem, umożliwia zdalne załatwianie spraw urzędowych. Powstał, aby zapewnić obywatelom wygodny i bezpieczny dostęp do usług publicznych online. Uruchomiony przez Ministerstwo Cyfryzacji w 2019 roku stał się integralną i fundamentalną częścią polskiej e-administracji. Stanowi wrota do różnych e-usług publicznych i platformę wymiany informacji między instytucjami rządowymi a obywatelami.

Jak działa Krajowy Węzeł Tożsamości?

Krajowy Węzeł odpowiada za weryfikację tożsamości osób fizycznych logujących się do systemów administracji. Pozwala na dostęp do usług poprzez różne środki identyfikacji elektronicznej:

  • profil zaufany,
  • e-dowód,
  • mojeID (bankowość internetowa)
  • lub podpis elektroniczny Certum.

To właśnie dzięki Węzłowi Krajowemu logujemy się m.in. do Portalu Pacjenta lub e-Urzędu Skarbowego, korzystając z jednej metody bez użycia haseł. Z Węzłem mogą się integrować również systemy komercyjne wspierające zarządzanie Jednostek Samorządu Terytorialnego (JST), takie jak portale dla mieszkańców czy elektroniczne biura obsługi klienta (eBOK) w urzędach i spółkach komunalnych samorządu gminnego, powiatowego i wojewódzkiego.

Jak zintegrować się z Krajowym Węzłem Tożsamości?

Integracja systemów z Krajowym Węzłem wymaga:

Certyfikaty do Krajowego Węzła Tożsamości od Certum

Jednym z CA jest Asseco Data Systems (Certum) oferujące dwa certyfikaty do integracji z Krajowym Węzłem Identyfikacji Elektronicznej:

  • Certyfikaty Krajowy Węzeł, deszyfracja asercji oraz podpisywanie żądań,
  • Certyfikat ID Business, podpisywanie żądań.

Oba certyfikaty powstały zgodnie ze specyfikacją Ministerstwa Cyfryzacji. Przeznaczone są dla wszystkich instytucji i dostawców usług, które mają obowiązek połączenia swoich systemów informatycznych z Krajowym Węzłem.

Już dziś zamów certyfikaty do Krajowego Węzła Tożsamości

Korzyści integracji z Krajowym Węzłem Identyfikacji Elektronicznej

  • Szybki dostęp do e-usług publicznych

Umożliwiasz klientom łatwy dostęp do różnych usług online, z użyciem jednego hasła oraz bez konieczności fizycznej obecności.

  • Maksymalne bezpieczeństwo i zaufanie

Zyskujesz zaufany system do weryfikacji tożsamości użytkowników lub klientów zapewniający integralność transakcji i interakcji.

  • Intuicyjność i szybka obsługa

Przyspieszasz obsługę klientów, którzy korzystając ze swoich uwierzytelnionych tożsamości, mogą  uzyskać dostęp do wielu usług elektronicznych.

  • Realne oszczędności

Obniżasz koszty administracyjne związane z zapewnianiem procesów weryfikacji i logowania.

  • Zgodność z przepisami

Zapewniasz klientom, którzy współpracują z podmiotami rządowymi, zgodność z odpowiednimi wymogami prawnymi lub regulacyjnymi.

  • Zwiększona efektywność operacyjna

Automatyzujesz proces uwierzytelniania, który przyspiesza działanie organizacji oraz zmniejsza nakłady pracy związane z ręcznym sprawdzaniem tożsamości.
Już dziś zamów certyfikaty do Krajowego Węzła Tożsamości

Certyfikaty do integracji z Krajowym Węzłem Identyfikacji Elektronicznej od Certum

Zobacz, dlaczego warto skorzystać z oferty Certum, najbardziej doświadczonego centrum certyfikacji w Polsce.

  • Łatwe i szybkie składanie wniosku online o wydanie certyfikatu.
  • Bez zbędnych formalności (formularzy i umów).
  • Zdalna i szybka weryfikacja danych.
  • Automatycznie wydanie certyfikatu
  • Dostęp do klucza ma tylko właściciel certyfikatu.
  • Możliwość szybkiego, ponownego wygenerowania certyfikatu.
  • Wszechstronne wsparcie klienta.

 

Potrzebujesz certyfikatu do integracji z Krajowym Węzłem Identyfikacji Elektronicznej?

KUP lub PRZEDŁUŻ zestaw certyfikatów w Certum!

Zaufało nam tysiące podmiotów publicznych!