priority1

Prosty i intuicyjny proces odnowienia podpisu elektronicznego

Wystarczy kilka kroków, aby odnowić swój podpis elektroniczny CERTUM

Kup

Kup kod aktywacyjny na odnowienie certyfikatu kwalifikowanego

Kup teraz
Aktywuj

Pobierz i zainstaluj
najnowszą wersję
oprogramowania

Wypełnij formularz
aktywacji odnowienia karty
i podpisz aneks do umowy

Aktywuj odnowienie

W ciągu 48h otrzymasz na
adres email potwierdzenie
o pomyślnym złożeniu wniosku
o odnowienie certyfikatu.

Najpóźniej w ciągu 7 dni
otrzymasz na adres email
informację o odnowieniu
Twojego certyfikatu

Pobranie certyfikatu
Pobierz odnowiony
Certyfikat

Pobierz Certyfikat
Korzystaj

Sprawdź jak łatwo korzysta się z e-podpisu CERTUM

Odnowienie certyfikatu kwalifikowanego CERTUM możesz rozpocząć nawet do 60 dni przed wygaśnięciem jego ważności.

Pamiętaj aby odnowić certyfikat kwalifikowany przed upływem terminu jego ważności.

Przypominamy: nie należy usuwać certyfikatu kwalifikowanego z karty w trakcie procesu odnowienia.

Odnów swój podpis elektroniczny CERTUM u osób, które znają go najlepiej

Nasi specjaliści mogą odpowiedzieć na Twoje pytania jeszcze przed decyzją o zakupie. Wystarczy zadzwonić do nas w dniach pon-pt w godz. 6-18 pod numer:

Często zadawane pytania

  1. Gdzie mogę kupić odnowienie podpis elektroniczny CERTUM?
    Otwórz

    Dokonując zakupu w Punkcie Rejestracji CERTUM PCC lub Punkcie Partnerskim możesz dokonać aktywacji odnowienia w trakcie jednej wizyty.

    znajdź najbliższy Punkt Rejestracji znajdź najbliższy Punkt Partnerski Unizeto Technologies SA informacje na temat Kart Aktywacyjnych
  2. Jak kupić odnowienie certyfikatu kwalifikowanego – kod aktywacyjny w sklepie internetowym?
    Otwórz
    • Wybierz w sklepie internetowym (https://sklep.unizeto.pl) odnowienie podpisu elektronicznego (na rok lub 2 lata) i dodaj usługę do koszyka.

    • Po wybraniu usługi/usług sprawdź zawartość koszyka a następnie zatwierdź zamówienie przez kliknięcie przycisku złóż zamówienie.

    • Kolejnym krokiem zakupu jest Zalogowanie się do swojego konta w sklepie:

      1. Jestem klientem sklepu i posiadam konto w sklepie – Zaloguj się na swoje konto

      2. Nie posiadam konta w sklepie – Załóż nowe konto w sklepie

    • Uzupełnij informacje adresowe oraz upewnij się, że dane są wpisane poprawnie (dane potrzebne do certyfikatu podawane będą dopiero na etapie aktywowania certyfikatu).

    • Wybierz odpowiednią formę płatności:

      1. przelew tradycyjny,

      2. przelew elektroniczny,

      3. płatność kartą.

    • Dokonaj płatności.

    • Po odnotowaniu wpłaty za wybrane odnowienie, otrzymasz drogą elektroniczną 16-cyfrowy kod aktywacyjny. Zostanie on dostarczony na, powiązany z kontem w sklepie internetowym, adres poczty elektronicznej.

  3. Jak i kiedy otrzymam dowód wpłaty?
    Otwórz

    Po zaksięgowaniu wpłaty na koncie UNIZETO za wybrany zestaw do podpisu, dokonanej poprzez dowolną formę płatności, faktura w formie tradycyjnej zostanie wysłana na adres podany w procesie zakupu.

  4. Co mam zrobić dalej po otrzymaniu kodu aktywacyjnego do odnowienia certyfikatu kwalifikowanego?
    Otwórz

    Jeżeli posiadasz już kod aktywacyjny służący do odnowienia certyfikatu kwalifikowanego (w formie Karty Aktywacyjnej lub w formie elektronicznej) należy:

    • Aktywować odnowienia certyfikatu kwalifikowanego poprzez podpisanie ważnym certyfikatem aneksu do umowy za pomocą serwis CERTUM

    • Pobrać na kartę kryptograficzną wydany przez CERTUM certyfikat kwalifikowany

    Jeżeli chcesz dowiedzieć się w jaki sposób wykonać aktywację odnowienia certyfikatu kwalifikowanego prosimy o wybranie zakładki AKTYWUJ z górnego menu tej strony lub kliknij tutaj.

    Krok 1 Krok 2 Krok 3
    Wybierz okres ważności odnowienia (1 rok lub 2 lata) oraz formę otrzymania kodu aktywacyjnego (kod elektroniczny lub karta aktywacyjna z kodem) i dokonaj zakupu. Po dokonaniu zakupu aktywuj usługę odnowienia. Po przejściu procesu aktywacji,pobierz odnowiony Certyfikat.
    1 - Kup teraz 2 - Aktywuj 3 - Pobierz

    Odnowienie Certyfikatu kwalifikowanego odbywa się przed upływem jego terminu ważności. W celu uniknięcia dodatkowych kosztów i formalności zalecamy, aby proces odnowienia zacząć przynajmniej na 14 dni przed jego wygaśnięciem.

    Odnowienie możesz rozpocząć nawet do 60 dni przed wygaśnięciem ważności certyfikatu kwalifikowanego. W tym czasie masz możliwość ręcznego ustawienia daty rozpoczęcia ważności Twojego nowego certyfikatu, tak aby zaczął on „działać” dopiero od momentu wygaśnięcia dotychczas posiadanego. Oznacza to, że formalnościami możesz zająć się w dogodnym dla siebie momencie – nawet 2 miesiące wcześniej – mając gwarancję, że terminy ważności posiadanego i odnowionego certyfikatu nie będą na siebie nachodzić, a czas działania obu certyfikatów zostanie w 100% wykorzystany.

    Uwaga:możliwość ustawienia daty początku ważności nowego certyfikatu jest przewidziane tylko dla klientów, którzy nie zmieniają danych widocznych w certyfikacie (np.: Imię, Nazwisko, PESEL, NIP, Nazwa Firmy).

  5. Mam certyfikat kwalifikowany wydany przez inne Centrum Certyfikacji. Czy mogę go odnowić w CERTUM PCC?
    Otwórz

    Tak, w tym celu prosimy o udanie się do najbliższego Punktu Rejestracji CERTUM PCC lub Punktu Partnerskiego, aby tam zrealizować proces odnowienia. W cenie odnowienia otrzymają państwo certyfikat kwalifikowany, wydany przez CERTUM PCC na nowej karcie kryptograficznej.

  6. Kiedy należy przystąpić do procesu odnowienia posiadanego certyfikatu kwalifikowanego?
    Otwórz

    Zalecamy rozpoczęcie procesu odnowienia co najmniej na 14 dni przed wygaśnięciem posiadanego certyfikatu kwalifikowanego. Odnowiony certyfikat kwalifikowany może posiadać okres ważności rozpoczynający się do 60 dni od momentu jego wydania - tym samym można odnowić posiadany certyfikat tak, aby był on ważny dopiero od momentu wygaśnięcia poprzedniego.

  7. Czy CERTUM PCC poinformuje mnie, że mój certyfikat kwalifikowany wygasa?
    Otwórz

    Tak, 60, 30, 14 oraz 7 dni przed upływem okresu ważności danego certyfikatu kwalifikowanego, CERTUM informuje drogą elektroniczną, że zbliża się koniec okresu ważności certyfikatu i konieczne jest jego odnowienie.

  8. Posiadam certyfikat kwalifikowany ważny 1 rok – czy mogę odnowić go na 2 lata?
    Otwórz

    Tak, w trakcie procesu odnowienia istnieje możliwość zmiany okresu ważności posiadanego certyfikatu kwalifikowanego. W tym celu w trakcie zakupu odnowienia, w kroku 1, należy wybrać odpowiedni kod aktywacyjny.

  9. Mój certyfikat kwalifikowany wygasł, czy mogę go odnowić?
    Otwórz

    Nie, odnowieniu podlegają jedynie ważne certyfikaty kwalifikowane, ponieważ podczas procesu odnowienia, konieczne jest złożenie podpisu elektronicznego pod Aneksem do Umowy z Subskrybentem.

    Jeżeli istnieje konieczność posiadania certyfikatu należy:

    • w przypadku Subskrybentów posiadających karty z numerem 16-cyfrowym, zakupić Kartę Aktywacyjną „Certyfikat kwalifikowany dla posiadaczy kart cryptoCertum”, która pozwoli na pobranie kolejnego certyfikatu kwalifikowanego dla posiadanej karty kryptograficznej. Na jedną kartę kryptograficzną można uzyskać łącznie do 3 certyfikatów kwalifikowanych (wliczając w to certyfikaty, które zostały wcześniej usunięte/unieważnione) wydanych dla tego samego Subskrybenta.

    • w przypadku Subskrybentów posiadających karty z numerem 8-cyfrowym, zamówić usługę "Wymiana karty kryptograficznej dla posiadaczy certyfikatu kwalifikowanego", która pozwoli na uzyskanie nowej karty kryptograficznej, na którą będzie istniała możliwość uzyskania nowego certyfikatu kwalifikowanego.

    W obu powyżej opisanych przypadkach niezbędna będzie weryfikacja tożsamości oraz dostarczenie do CERTUM PCC, wszystkich wymaganych w procesie certyfikacyjnym dokumentów formalnych.

  10. Czy mogę odnowić certyfikat, który wygasł i podpisać dokumenty przy wykorzystaniu ważnego certyfikatu kwalifikowanego innej osoby?
    Otwórz

    Nie, certyfikatu kwalifikowanego, który wygasł nie można odnowić. Podczas aktywacji odnowienia certyfikatu kwalifikowanego, dokumenty mogą być podpisane tylko i wyłącznie ważnym certyfikatem, który jest w danej chwili odnawiany.

  11. Ile trwa cały proces odnowienia certyfikatu kwalifikowanego - od zakupu do pobrania certyfikatu?
    Otwórz

    Zalecamy rozpoczęcie procesu odnowienia co najmniej na 14 dni przed wygaśnięciem posiadanego certyfikatu kwalifikowanego. Czas trwania całego procesu jest zależny od wybranego kanału sprzedaży oraz formy zakupu kodu aktywacyjnego.
    W przypadku zakupu przez sklep internetowy, elektroniczny kod aktywacyjny można uzyskać:

    • natychmiast, w przypadku płatności kartą kredytową lub przelewem elektronicznym,

    • w ciągu 24 godzin (w dni robocze) od momentu wpłynięcia opłaty za dane zamówienie - w przypadku płatności przelewem tradycyjnym.

    Następnie użytkownik musi dokonać aktywacji odnowienia certyfikatu kwalifikowanego. W trakcie tego procesu podpisywany jest drogą elektroniczną Aneks do Umowy z Subskrybentem. Certyfikat kwalifikowany wydawany jest najpóźniej w ciągu 7 dni roboczych od wpłynięcia poprawnie wypełnionego i podpisanego dokumentu.
    Odnowiony certyfikat może posiadać okres ważności rozpoczynający się do 60 dni od momentu jego wydania - tym samym można odnowić posiadany certyfikat tak, aby był on ważny od momentu wygaśnięcia poprzedniego.

  12. Czy mogę zmienić swoje dane podczas odnawiania certyfikatu?
    Otwórz

    W trakcie procesu odnowienia istnieje możliwość zmiany niektórych danych kontaktowych, danych identyfikacyjnych oraz danych widocznych w certyfikacie. Zmianom nie podlegają dane takie jak: imię, nazwisko, numer PESEL oraz niektóre dodatkowe dane identyfikacyjne: NIP, adres itp.
    Zmiana danych może spowodować konieczność przekazania dodatkowych dokumentów identyfikacyjnych do CERTUM PCC. Jeżeli zajdzie taka konieczność, nasz operator prześle informacje na podany w danych kontaktowych adres e-mail i poinformuje o dokumentach wymaganych do kontynuowania procesu odnowienia.

  13. Posiadam moduł uwierzytelniający. Dlaczego nie mogę odnowić certyfikatu?
    Otwórz

    Przykro nam, ale z przyczyn technicznych odnowienie certyfikatu w zestawie z modułem uwierzytelniającym nie jest w danej chwili możliwe. Prosimy o kontakt z naszą infolinią, a otrzymają Państwo nowy certyfikat w cenie odnowienia.

Odnowienie kodu aktywacyjnego e-podpisu możesz uzyskać w opcjach:

Drogą elektroniczną - po dokonaniu zakupu, kod pojawi się na Twoim koncie w e-sklepie i zostanie dodatkowo przesłany na Twój adres e-mail.

Kup teraz

Pocztą kurierską po dokonaniu zakupu, kod zostanie Ci przesłany na wskazany adres w postaci karty aktywacyjnej.

Kup teraz

Zestawy do e-podpisu

Porównaj wszystkie zestawy CERTUM

Kup w internecie

Zamów zestaw CERTUM do podpisu elektronicznego w e-sklepie, a my dostarczymy go na Twój adres.

Znajdź partnera

Z CERTUM współpracuje setki autoryzowanych partnerów u których kupisz e-podpis i potwierdzisz swoją tożsamość.

Znajdź lokalnego sprzedawcę

Zadzwoń do nas

Porozmawiaj ze specjalistami z CERTUM

801 540 340lub48 91 4801 340

* - stawka za minutę połączenia zgodnie z cennikiem operatora