Jak kupić podpis elektroniczny?

Kup Zestaw Certum
1. Zakup Certyfikatu Kwalifikowanego składa się z następujących części:
  • Wybierz w sklepie odpowiedni dla twoich potrzeb zestaw do Podpisu elektronicznego i dodaj go do koszyka
  • Po wybraniu produktu/usługi sprawdź zawartość koszyka a następnie zatwierdź zamówienie przez kliknięcie przycisku złóż zamówienie
  • Kolejnym krokiem zakupu jest Zalogowanie się do swojego konta w sklepie:
    1. Jestem klientem sklepu i posiadam konto w sklepie – Zaloguj się na swoje konto
    2. Nie posiadam konta w sklepie – Załóż nowe konto w sklepie
  • Uzupełnij informacje adresowe oraz upewnij się, że dane są wpisane poprawnie. (Dane potrzebne do certyfikatu podawane będą dopiero na etapie aktywowania certyfikatu.)
  • Wybierz odpowiednią formę płatności: przelew tradycyjny, przelew elektroniczny lub płatność kartą.
2. Jak i kiedy otrzymam dowód wpłaty?

Po zaksięgowaniu wpłaty na koncie CERTUM PCC za wybrany zestaw do podpisu, dokonanej poprzez dowolną formę płatności, faktura w formie tradycyjnej zostanie wysłana na adres podany w procesie zakupu.

3. Aktywacja karty kryptograficznej
KROK 2 z 3 - Aktywacja karty » więcej
  • Po otrzymaniu zestawu do podpisu elektronicznego wejdź na stronę certum.pl i przejdź do kroku drugiego KROK 2 z 3 - Aktywacja karty / Weryfikacja tożsamości i przekazanie dokumentów do CERTUM PCC.

    Załączona do zestawu CERTUM karta kryptograficzna jest „nieaktywna” - tzn. nie posiada certyfikatu kwalifikowanego. Aktywację karty można przeprowadzić w dowolnym momencie samodzielnie lub w Punkcie Rejestracji CERTUM PCC. Aktywacji karty powinna dokonać osoba, która będzie w przyszłości posługiwać się certyfikatem kwalifikowanym.

  • Samodzielna aktywacja karty (zalecany sposób)

    UWAGA: Przy aktywacji karty nie ma potrzeby umieszczania jej w czytniku. Wymagane jest jedynie wpisanie w formularzu aktywacyjnym numeru karty zamieszczonego na jej rewersie.

  • Wybierz rodzaj certyfikatu kwalifikowanego którym chcesz się posługiwać i kliknij „aktywuj”:
    • Certyfikat uniwersalny (opcja zalecana) – jest przeznaczony dla wszystkich osób podpisujących dokumenty (w tym deklaracje do ZUS) w imieniu własnym lub w imieniu innych podmiotów (przedsiębiorstw, instytucji, administracji samorządowej, administracji rządowej).
    • Certyfikat z dodatkowymi danymi - wystąpienie o taki certyfikat jest uzasadnione (ale nie konieczne) szczególnie w przypadku osób pełniących funkcje publiczne lub zawodowe, a zakres uprawnień wynikający z pełnionej funkcji jest jednoznacznie określony prawem, np. prezydent miasta, burmistrz, notariusz, radca prawny.
  • Następnie system przeniesie Cię do formularza elektronicznego. Zebrane w formularzu dane posłużą do wydania Twojego certyfikatu kwalifikowanego. Wypełnij formularz elektroniczny i wyślij go do CERTUM PCC.
  • Po wysłaniu formularza do CERTUM PPC otrzymasz na podany adres e-mail informację o złożeniu zamówienia wraz z numerem umowy oraz linkiem umożliwiającym pobranie wygenerowanych dokumentów. Sprawdź ich treść, a następnie wydrukuj:
    • Umowę z Subskrybentem (2 egzemplarze)
    • Załącznik nr 1 (2 egzemplarze)
    • Pełnomocnictwo (1 egzemplarz) - wymagane w przypadku certyfikatów z dodatkowymi danymi
    • Oświadczenie (1 egzemplarz)

    Następnie dokumenty należy podpisać w obecności osoby weryfikującej tożsamość i wysłać wraz z pozostałymi dokumentami niezbędnymi do wydania certyfikatu (lista niezbędnych dokumentów) na adres:

    CERTUM PCC
    ul. Bajeczna 13
    71-838 Szczecin

    UWAGA: Prosimy pamiętać aby w przesyłce znalazły się 2 egzemplarze Umowy z Subskrybentem, Załącznika nr 1, Pełnomocnictwo (jeżeli jest to certyfikat z dodatkowymi danymi) oraz podpisany egzemplarz Oświadczenia (lub dokument od notariusza potwierdzający wykonanie czynności notarialnego poświadczenia podpisu).

KROK 3 z 3 - Pobranie certyfikatu na kartę kryptograficzną » więcej
  • Informację o wydaniu certyfikatu kwalifikowanego wraz z odnośnikiem do strony internetowej przez którą można go pobrać, otrzymają Państwo na adres e-mail podany w trakcie wypełniania formularza elektronicznego.
  • Aby wgrać certyfikat kwalifikowany na kartę kryptograficzną należy zalogować się do systemu CERTUM PCC. W tym celu "kliknij" na link przesłany w powiadomieniu CERTUM PCC i podaj numer swojej karty (na rewersie) oraz swój numer PESEL. Certyfikat można wgrać na kartę na 2 sposoby:
    Automatycznie Ręcznie
    Taka instalacja certyfikatu kwalifikowanego odbywa się za pośrednictwem apletu JAVA (jeżeli Twój komputer nie ma zainstalowanego środowiska Java lub z jakichś powodów nie możesz wgrać automatycznie certyfikatu na kartę przejdź do ręcznej instalacji certyfikatu). W trzech prostych krokach zostaje zrealizowane nadanie nowego kodu PUK, nadanie kodu PIN, a następnie instalacja certyfikatu na karcie. Pobierz i zapisz na dysku twardym Twojego komputera certyfikat. Certyfikat zapisze się na dysku w formacie nazwa_pliku.CER. Następnie wyświetl kod PUK (jest on udostępniany w tym samym systemie z którego pobierasz certyfikat). Uruchom oprogramowanie proCertum CardManager (pobierz oprogramowanie), przejdź na zakładkę profil bezpieczny, a następnie wgraj certyfikat na kartę za pomocą przycisku "Zapisz certyfikat".
4. Ile czasu trwa wydanie certyfikatu kwalifikowanego?

Certyfikat kwalifikowany można uzyskać nawet w ciągu tego samego dnia, korzystając z usługi „Certyfikat kwalifikowany w 1 dzień” dostępnej we wszystkich Punktach Rejestracji CERTUM PCC oraz w wybranych Punktach Partnerskich. W przypadku skorzystania z usługi, certyfikat wydawany jest:

  • w tym samym dniu – jeżeli komplet dokumentów został złożony i podpisany do godziny 12:00,
  • następnego dnia roboczego – jeżeli komplet dokumentów został złożony i podpisany po godzinie 12:00.

Lista Punktów Rejestracji CERTUM PCC oraz Punktów Partnerskich, świadczących usługę „Certyfikat kwalifikowany w 1 dzień” (ekspresowe wydanie) dostępna jest tutaj.

W pozostałych przypadkach certyfikat kwalifikowany zostanie wydany najpóźniej w ciągu 7 dni roboczych od daty otrzymania kompletu dokumentów formalnych przez CERTUM PCC.

5. Jak mam zapłacić za certyfikat kwalifikowany?

Proponujemy swoim klientom dwa rozwiązania:

  1. Forma elektroniczna

    W pierwszym przypadku w momencie podania swoich danych, zostanie się przekierowanym na stronę płatności internetowych. System przeprowadzi wszelkie formalności automatycznie

    Przelew elektroniczny - możliwość wykonania przelewu do następujących banków:

    • mTransfer (mBank)
    • MultiTransfer (MultiBank)
    • Millennium – Płatności Internetowe (Bank Millennium S.A.)
    • Płacę z Nordea (Nordea)
    • Przelew24 (BZ WBK)
    • Przelew z BPH
    • Płacę iPKO
    • Płacę z Inteligo (Inteligo)
    • Pekao24przelew (Bank Pekao S.A.)
    • Płacę z Citi Handlowego (Bank Handlowy w Warszawie S.A. Citi Handlowy)
    • Płać z BOŚ(Bank Ochrony Środowiska S.A.)
    • Płacę z Alior Bank (Alior Bank S.A.)
    • MeritumBank Przelew (Meritum Bank ICB S.A)
    • PayWay Toyota Bank (Toyota Bank Polska S.A.)
    • Deutsche Bank Polska S.A.
    • ING Bank Slaski S.A.
    • Invest Bank S.A.
    • Kredyt Bank S.A
    • Lukas Bank S.A.
    • Raiffeisen Bank Polska S.A.

    Kartą - akceptujemy karty Visa oraz Mastercard

  2. Dowolny przelew bankowy

    Możesz dokonać płatności przez internet, na poczcie lub w banku. Towar/kod aktywacyjny zostanie wysłany dopiero po zaksięgowaniu wpłaty. Dane do przelewu otrzymasz na maila oraz będą dostępne na zamówieniu.

6. W jaki sposób dowiem się o wystawionym certyfikacie kwalifikowanym?

Jak tylko certyfikat zostanie wystawiony, pracownicy CERTUM PCC niezwłocznie poinformują o tym fakcie, wysyłając wiadomość e-mail na podany w trakcie aktywacji certyfikatu.

W jakim czasie otrzymam elektroniczny kod aktywacyjny zakupiony w sklepie internetowym CERTUM?

W przypadku zakupu elektronicznego kodu aktywacyjnego przez sklep internetowy, otrzymasz go w terminie zależnym od wybranej formy płatności:

  • natychmiast, w przypadku płatności kartą kredytową lub przelewem elektronicznym,
  • w ciągu 24 godzin (w dni robocze) od momentu wpłynięcia opłaty za dane zamówienie – w przypadku płatności przelewem.
7. Gdzie można kupić zestaw z certyfikatem kwalifikowanym?

Zestawy z certyfikatem kwalifikowanym można kupić:

         » znajdź najbliższy Salon Sprzedaży
Potrzebujesz pomocy przy certyfikacie kwalifikowanym...?
Nazwa instrukcji Wersja Wielkość pliku Plik
Krok 1 – zakup certyfikatu kwalifikowanego 1.5 1,84 MB
PDF
Krok 2 – aktywacja odnowienia
1.5 0,60 MB
PDF
Krok 3 – pobranie certyfikatu kwalifikowanego 1.5 2,61 MB
PDF
Wielkość czcionki