Jak aktywować kartę kryptograficzną?

+ Weryfikacja tożsamości

Dla klientów, którzy w 1 kroku dokonali zakupu:

  • zestawu do podpisu elektronicznego CERTUM,
  • usługi „wymiana karty” (w tym: odnowienia certyfikatu kwalifikowanego, który wiązał się z koniecznością wymiany karty na nową, oraz przeniesienia certyfikatu do CERTUM PCC),
  • kolejnego/nowego certyfikatu kwalifikowanego CERTUM.
Postępowanie przed aktywacją >> więcej

Zanim przystąpisz do kroku 2:

  • Przygotuj swoją kartę kryptograficzną. Na rewersie karty znajduje się numer, który będzie potrzebny w trakcie aktywacji.
  • Wybierz rodzaj certyfikatu kwalifikowanego (zalecamy wybór certyfikatu uniwersalnego), którym chcesz się posługiwać w przyszłości .
  • Kliknij przycisk „aktywuj” pod wybranym rodzajem certyfikatu i wypełnij formularz interaktywny. Wysłane za jego pośrednictwem informacje posłużą CERTUM PCC do automatycznego wygenerowania dokumentów formalnych wymaganych w procesie certyfikacyjnym.

UWAGA: Przy aktywacji karty nie ma potrzeby umieszczania jej w czytniku. Wymagane jest jedynie wpisanie w formularzu aktywacyjnym numeru karty zamieszczonego na jej rewersie.

Rodzaje certyfikatu
Certyfikat uniwersalny

Zalecany dla wszystkich osób podpisujących dokumenty (w tym deklaracje do ZUS) w imieniu własnym lub w imieniu innych podmiotów (przedsiębiorstw, instytucji, administracji samorządowej, administracji rządowej).


[+] porównaj
Certyfikat z dodatkowymi danymi

Rekomendowany (choć nie konieczny) w przypadku osób pełniących funkcje publiczne lub zawodowe, gdzie zakres uprawnień wynikający z pełnionej funkcji jest jednoznacznie określony prawem, np. prezydent miasta, burmistrz, notariusz, radca prawny.


[+] porównaj
Postępowanie po aktywacji

Po wysłaniu formularza do CERTUM PPC otrzymasz na podany adres e-mail informację o złożeniu zamówienia wraz z numerem umowy oraz linkiem umożliwiającym pobranie wygenerowanych dokumentów. Sprawdź ich treść, a następnie wydrukuj:

  • Umowę z Subskrybentem (2 egzemplarze)
  • Załącznik nr 1 (2 egzemplarze)
  • Pełnomocnictwo (1 egzemplarz) - wymagane w przypadku certyfikatów z dodatkowymi danymi
  • Oświadczenie (1 egzemplarz)
Dokumenty te będą Ci potrzebne przy weryfikacji Twojej tożsamości
  • Aktywację karty można także przeprowadzić w Punktach Rejestracji CERTUM PCC oraz w Punktach Partnerskich rozmieszczonych na terenie całego kraju.
    » znajdź najbliższy Punkt
  • UWAGA: Przy aktywacji karty nie ma potrzeby umieszczania jej w czytniku. Wymagane jest jedynie wpisanie w formularzu aktywacyjnym numeru karty zamieszczonego na jej rewersie.
 
Potrzebujesz pomocy przy certyfikacie kwalifikowanym...?
Nazwa instrukcji Wersja Plik
Krok 1 – zakup certyfikatu kwalifikowanego 1.6
PDF
Krok 2 – aktywacja karty CryptoCERTUM 1.6
PDF
Krok 3 – pobranie certyfikatu kwalifikowanego 1.5
PDF
 

Szanowna Użytkowniczko/Szanowny Użytkowniku

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r (zwanego dalej „Rozporządzenie”) informuję, iż:

  • Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Asseco Data Systems S.A. z siedzibą w Gdyni, ul. Podolska 21, 81-321 Gdynia;
  • Kontakt do Inspektora ochrony danych w Asseco Data Systems S.A. można uzyskać pod adresem e – mail: IOD@assecods.pl, tel.+48 42 675 63 60.
  • Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
    1. przygotowania odpowiedzi na zapytanie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia.
    2. przesyłania informacji marketingowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej i programów automatyzujących na podstawie ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną i w zw. z art. 172 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. prawa telekomunikacyjnego (zgoda alternatywna) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do przygotowania i przedstawienia odpowiedzi na zapytanie oraz do czasu cofnięcia przez Panią/Pana wyrażonej zgody na otrzymywanie informacji marketingowych.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia/zapomnienia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Realizację wszystkich powyższych praw można zrealizować poprzez wniosek złożony na stronie https://www.daneosobowe.assecods.pl
  • Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Regulatora, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy Rozporządzenia.
  • Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest niezbędne do realizacji wniosku z zapytaniem. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości uzyskania odpowiedzi na wysłane zapytanie.
  • Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie odbywało się na zasadach przetwarzania danych osobowych podanych przy utworzeniu Konta i uzupełnianiu danych w nim zawartych oraz danych dotyczących aktywności w Serwisach (zgodnie z Polityką prywatności serwisu internetowego Asseco Data Systems S.A. Polityka prywatności)
    i aktywności związanej z naszą komunikacją mailową z Panią/Panem, a efektem takiego przetwarzania będzie dopasowanie informacji marketingowych dotyczących naszych produktów i usług, które mogą Panią/Pana zainteresować.
Polityka prywatności
Wielkość czcionki