Jak odnowić lub unieważnić certyfikat SSL?

Odnowienie certyfikatu:

Odnowienie umożliwia przedłużenie okresu ważności certyfikatu przy jednoczesnym zachowaniu danych w nim zawartych. Zaloguj się i sprawdź ważność swojego certyfikatu.

Zakup odnowienia certyfikatu SSL składa się z następujących części:

  • Wybierz w sklepie odnowienie certyfikatu  SSL i dodaj usługę dna podstawie przyczyn wymienionych w Załącznik koszyka
  • Po wybraniu usługi/usług sprawdź zawartość koszyka a następnie zatwierdź zamówienie przez kliknięcie przycisku złóż zamówienie
  • Kolejnym krokiem zakupu jest Zalogowanie się do swojego konta w sklepie:
    1. Jestem klientem sklepu i posiadam konto w sklepie – Zaloguj się na swoje
    2. Nie posiadam konta w sklepie – Załóż nowe konto w sklepie
  • Uzupełnij informacje adresowe oraz upewnij się, że dane są wpisane poprawnie.
  • Wybierz odpowiednią formę płatności: przelew tradycyjny, przelew elektroniczny lub płatność kartą. Dokonaj płatności.
Aktywacja odnowienia certyfikatu
  • Kod aktywacyjny wysyłany jest na podany w zamówieniu adres e-mail oraz dostępny jest z poziomu Twojego konta Twoje konto / Kody elektroniczne )
  • Wybierz z listy „Twoje Kody elektroniczne” uzyskany kod i kliknij: Przejdź do aktywacji
  • Procesu generowania certyfikatu SSL składa się z takich elementów jak:
    1. Wybranie metody dostarczenia kluczy dla certyfikatu
      • Generowanie pary kluczy – opcja zalecana (utworzenie pary kluczy w ramach magazynu przeglądarki lub systemu operacyjnego)
      • CSR (Certificate Signing Request) – żądanie podpisania certyfikatu wygenerowane na serwerze, na którym będzie zainstalowany certyfikat SSL
    2. Wprowadzenie w formularzu danych do certyfikatu
    3. Weryfikacja wprowadzonych do formularza danych (Uwaga: po dokonaniu aktywacji, zmiana danych w wydanym certyfikacie nie będzie możliwa)
    4. Potwierdzenie oświadczenia
  • Weryfikacja adresu e-mail – należy kliknąć na link weryfikacyjny, który wysyłany jest na jeden z pięciu adresów e-mailowych w certyfikowanej domenie (np.: admin@twojadomena.pl, administrator@twojadomena.pl, webmaster@twojadomena.pl, postmaster@twojadomena.pl, hostmaster@twojadomena.pl)
  • Weryfikacja dostępu do domeny – na serwerze należy umieścić plik „html” bądź umieścić wymaganą treść "meta name" w sekcji nagłówka „head” w kodzie swojej strony WWW, lub utworzyć odpowiedni rekord TXT w zasobach DNS
  • Przysłanie dodatkowych dokumentów potwierdzających tożsamość / dokumentów firmy; w zależności od typu certyfikatu SSL oraz jeżeli nastąpiła zmiana danych w odnawianym certyfikacie
  • Po pozytywnej weryfikacji wszystkich informacji nadesłanych do CERTUM PCC, na adres e-mail podany w zamówieniu wysyłana jest wiadomość o wydaniu certyfikatu
Unieważnienie certyfikatu:

Certyfikat SSL można unieważnić:

  • przez 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu
    1. za pośrednictwem konta klienta w systemie CERTUM:

      - zaloguj się

      - w zakładce Zarządzanie Certyfikatami -> wybieramy certyfikat do unieważnienia a następnie należy kliknąć „unieważnij”

    2. wysyłając pocztą poleconą oficjalne pismo z prośbą unieważnienie, podpisane przez subskrybenta lub upoważnioną osobę
    3. wysyłając wniosek za pomocą specjalnego formularza
Jakie wnioski certyfikacyjne nie będą przyjmowane przez CERTUM PCC  
Formularz unieważnienia certyfikatu SSL  

Szanowna Użytkowniczko/Szanowny Użytkowniku

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r (zwanego dalej „Rozporządzenie”) informuję, iż:

  • Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Asseco Data Systems S.A. z siedzibą w Gdyni, ul. Podolska 21, 81-321 Gdynia;
  • Kontakt do Inspektora ochrony danych w Asseco Data Systems S.A. można uzyskać pod adresem e – mail: IOD@assecods.pl, tel.+48 42 675 63 60.
  • Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
    1. przygotowania odpowiedzi na zapytanie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia.
    2. przesyłania informacji marketingowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej i programów automatyzujących na podstawie ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną i w zw. z art. 172 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. prawa telekomunikacyjnego (zgoda alternatywna) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do przygotowania i przedstawienia odpowiedzi na zapytanie oraz do czasu cofnięcia przez Panią/Pana wyrażonej zgody na otrzymywanie informacji marketingowych.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia/zapomnienia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Realizację wszystkich powyższych praw można zrealizować poprzez wniosek złożony na stronie https://www.daneosobowe.assecods.pl
  • Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Regulatora, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy Rozporządzenia.
  • Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest niezbędne do realizacji wniosku z zapytaniem. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości uzyskania odpowiedzi na wysłane zapytanie.
  • Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie odbywało się na zasadach przetwarzania danych osobowych podanych przy utworzeniu Konta i uzupełnianiu danych w nim zawartych oraz danych dotyczących aktywności w Serwisach (zgodnie z Polityką prywatności serwisu internetowego Asseco Data Systems S.A. Polityka prywatności)
    i aktywności związanej z naszą komunikacją mailową z Panią/Panem, a efektem takiego przetwarzania będzie dopasowanie informacji marketingowych dotyczących naszych produktów i usług, które mogą Panią/Pana zainteresować.
Polityka prywatności
Wielkość czcionki