Wymagane dokumenty
Proces weryfikacji i dokumenty wymagane po zakupie certyfikatu Certum S/MIME:
Certyfikat Certum S/MIME Mailbox
Certyfikaty Certum S/MIME Mailbox wydawane są automatycznie na podstawie zademonstrowanej przez Subskrybenta kontroli nad adresem e-mail. Certum nie wymaga przedstawienia przez Subskrybenta żadnych dodatkowych dokumentów. Weryfikacja dostępu do adresu email polega na kliknięciu linku weryfikującego, który jest wysyłany podczas aktywacji certyfikatu na wskazany przez klienta adres e-mail. W uzasadnionych przypadkach, Zespół Certum może poprosić o dosłanie dodatkowych dokumentów niezbędnych do prawidłowej weryfikacji.
Certyfikat Certum S/MIME Individual
Do aktywowania powyższego certyfikatu oprócz weryfikacji dostępu do adresu email konieczna jest dodatkowa weryfikacja tożsamości Subskrybenta (osoby wnioskującej o certyfikat). Sposób weryfikacji wybierany jest podczas aktywacji certyfikatu. Weryfikacja z systemem Ariadnext ( Rekomendowana) – czytaj więcej.
Weryfikacja na podstawie dokumentów
- potwierdzenie tożsamości w Punkcie Rejestracji, Punkcie Potwierdzania Tożsamości
(szczegóły: https://sklep.certum.pl/partnersmap/, wzór oświadczenia jest do pobrania tutaj)
lub - notarialne potwierdzenie tożsamości lub w celu szybszego wydania,
- zdjęcie Subskrybenta trzymającego dokument tożsamości (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, karta stałego pobytu).
Informujemy, że w przypadku wybrania opcji kopii dokumentu tożsamości, kopia ta wykorzystana będzie tylko i wyłącznie dla celów realizacji umowy/zamówienia i po potwierdzeniu tożsamości nie będzie dalej przetwarzana i zostanie niezwłocznie, trwale usunięta z bazy danych.
Wszystkie zebrane dokumenty prosimy wysłać do Certum na jeden z poniższych sposobów:
- załączając przez panel klienta (sekcja „Dokumenty”)
- e-mailem w formie pliku zabezpieczonego hasłem na adres: ccp@certum.pl (forma zalecana), w celu ustalenia sposobu przekazania hasła prosimy o kontakt z infolinią wsparcia technicznego Certum
- faxem na numer fax: +48 91 4257 422
- pocztą na adres:
Certum
ul. Bajeczna 13
71-838 Szczecin
Certyfikat Certum S/MIME Sponsor
Do aktywowania powyższego certyfikatu oprócz weryfikacji dostępu do adresu email konieczna jest dodatkowa weryfikacja tożsamości Subskrybenta (osoby wnioskującej o certyfikat). Sposób weryfikacji wybierany jest podczas aktywacji certyfikatu. Weryfikacja z systemem Ariadnext ( Rekomendowana) – czytaj więcej.
Weryfikacja na podstawie dokumentów
- potwierdzenie tożsamości w Punkcie Rejestracji, Punkcie Potwierdzania Tożsamości
(szczegóły: https://sklep.certum.pl/partnersmap/, wzór oświadczenia jest do pobrania tutaj)
lub - notarialne potwierdzenie tożsamości lub w celu szybszego wydania,
- zdjęcie Subskrybenta trzymającego dokument tożsamości (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, karta stałego pobytu).
Informujemy, że w przypadku wybrania opcji kopii dokumentu tożsamości, kopia ta wykorzystana będzie tylko i wyłącznie dla celów realizacji umowy/zamówienia i po potwierdzeniu tożsamości nie będzie dalej przetwarzana i zostanie niezwłocznie, trwale usunięta z bazy danych.
Dodatkowo wymagane jest również świadectwo zatrudnienia lub upoważnienie/pełnomocnictwo potwierdzające upoważnienie Subskrybenta do reprezentowania podmiotu, jeżeli osoba występująca o certyfikat nie jest upoważniona do samodzielnego reprezentowania danej instytucji, np. na podstawie odpisu z KRS (wzór pełnomocnictwa).
Wszystkie zebrane dokumenty prosimy wysłać do Certum na jeden z poniższych sposobów:
- załączając przez panel klienta (sekcja „Dokumenty”)
- e-mailem w formie pliku zabezpieczonego hasłem na adres: ccp@certum.pl (forma zalecana), w celu ustalenia sposobu przekazania hasła prosimy o kontakt z infolinią wsparcia technicznego Certum
- faxem na numer fax: +48 91 4257 422
- pocztą na adres:
Certum
ul. Bajeczna 13
71-838 Szczecin
Certyfikat Certum S/MIME Organization
Do aktywowania powyższego certyfikatu oprócz weryfikacji dostępu do adresu email, dodatkowo w celu potwierdzenia danych organizacji wymagana jest również kopia dokumentu rejestrowego podanego we wniosku.
Dokumenty prosimy wysłać do Certum na jeden z poniższych sposobów:
- załączając przez panel klienta (sekcja „Dokumenty”)
- e-mailem w formie pliku zabezpieczonego hasłem na adres: ccp@certum.pl (forma zalecana), w celu ustalenia sposobu przekazania hasła prosimy o kontakt z infolinią wsparcia technicznego Certum
- faxem na numer fax: +48 91 4257 422
- pocztą na adres:
Certum
ul. Bajeczna 13
71-838 Szczecin
UWAGA!
Ważność dokumentów będących podstawą weryfikacji wniosków certyfikacyjnych:
-
Dla nowych wniosków certyfikacyjnych oraz dla certyfikatów odnawianych dokumenty oraz informacje z rejestrów publicznych dokumenty są ważne przez 398 dni.
-
Dokumenty autoryzujące, niezależnie czy są terminowe czy nie – pozostają ważne przez 398 dni od daty wydania.
-
Dokumenty tożsamości muszą być aktualne (ważne) w dniu wydania certyfikatu,
-
Dokumenty tożsamości dostarczane do Certum drogą mailową należy wysłać w pliku zabezpieczonym hasłem, w celu ustalenia sposobu przekazania hasła prosimy o kontakt z infolinią wsparcia technicznego Certum.