Aktywuj lub odnów podpis elektroniczny

Aktywuj podpis elektroniczny

Jak aktywować NOWY
podpis elektroniczy Certum?

Aktywacja e-podpisu

Odnowienie podpisu elektronicznego

Aktywacja ODNOWIENIA
e-podpisu Certum krok po kroku

Odnowienie podpisu

Jak dodać podpis elektroniczny do istniejącego podpisu?

 

1. Włóż swoją kartę kryptograficzną cryptoCertum do czytnika kart lub jeśli posiadasz podpis mobilny zaloguj się do usługi SimplySign Desktop.
2. Pobierz ze strony Certum aktualną wersję oprogramowania proCertum SmartSign (oprogramowanie podpisujące i weryfikujące). Jeżeli posiadasz już zainstalowane oprogramowanie proCertum SmartSign, to jego wersję możesz sprawdzić na stronie głównej programu. Najnowsza wersja jest do pobrania tutaj.
3. Zainstaluj pobrane oprogramowanie na dysku twardym Twojego komputera.
4. Uruchom oprogramowanie proCertum SmartSign za pomocą ikony znajdującej się na Pulpicie Twojego komputera.

  • Jeżeli plik, który chcesz podpisać został podpisany uprzednio podpisem zewnętrznym (do podpisanego pliku jest dołączony drugi plik tzw. plik podpisu – patrz przykład poniżej) przejdź do punktu 9 niniejszej Instrukcji.

 

  • Jeżeli plik, który chcesz podpisać został podpisany podpisem wewnętrznym (posiadasz jedynie 1 plik, plik podpisu – patrz przykład poniżej) przejdź do punktu 5 niniejszej Instrukcji.

 

5. Kliknij na plik podpisu prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję Otwórz.

6. W wyświetlonym przez program oknie naciśnij przycisk Zapisz zawartość. Następnie zapisz plik naciskając przycisk Zapisz. Jeżeli przycisk Zapisz zawartość jest nieaktywny przejdź do punktu 9 niniejszej Instrukcji.

7. Znajdź zapisany plik na dysku twardym Twojego komputera.

8. Uruchom program proCertum SmartSign.
9. W zakładce Podpisywanie naciśnij przycisk Dodaj plik, wskaż plik który chcesz podpisać, a następnie potwierdź swój wybór przyciskiem Otwórz. Plik zostanie umieszczony na liście plików do podpisania.

10. W celu dodania podpisu pod wybranym plikiem naciśnij przycisk Podpisz znajdujący się w prawym dolnym rogu okna programu.

11. Poczekaj aż Twój komputer znajdzie wszystkie dostępne certyfikaty. Wybierz certyfikat przy użyciu którego chcesz złożyć podpis, a następnie potwierdź swój wybór przyciskiem OK.

12. Program wykrywa automatycznie, że dokument był już wcześniej podpisany, w związku z czym wyświetli okno z zapytaniem o akcję. Aby dodać nowy podpis, nie usuwając już istniejącego naciśnij przycisk Dodaj podpis.

13. Podaj kod PIN do karty i naciśnij przycisk OK.
14. Jeżeli operacja zostanie wykonana prawidłowo oprogramowanie wyświetli poniższy komunikat. Naciśnij przycisk OK.

    Czy ten artykuł był pomocny?

    Jak możemy go poprawić?

    Instrukcje nie doprowadziły mnie do rozwiązania problemuArtykuł jest napisany w trudnym dla mnie językuInne

    Prosimy o więcej informacji jak moglibyśmy udoskonalić ten artykuł.

    Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

    contact1

    Zapytaj naszego konsultanta

    Uzyskaj odpowiedź od naszych Konsultantów

    Skontakuj się z nami